Hogyan teremtsünk olyan világot…

Mindegyikőnkkel rengeteg minden történt eddig életünk során. Ezek a tapasztalatok alakítják jövőnket. Hogy milyen jövő kerekedik ki múltunkból, nagyban függ attól, hogyan bánunk múltunkkal, magunkkal. Életünk egyes eseményei bizonyos sorrendben történtek meg velünk. A sorrendet valószínűleg nem tervezte meg senki sem, egyszerűen így adódott. A saját magunkkal kapcsolatos megértésünk nagy része ezen a némiképp összevissza sorrenden alapszik. Mivel csak egyféle sorrend van, legtöbben csak egyféleképpen értjük meg a dolgokat. Ez korlátozhat. Ha életünk eseményei más sorrendben történtek volna, most más lenne a megértésünk és akár egészen máshogyan viselkednénk vagy éreznénk magunkat. Vannak, akik csak egyféleképpen tudják felhasználni tapasztalataikat, ekkor nagymértékben korlátozhatják magukat és sok mindent nem vesznek majd észre, sok gondolat meg sem fordul a fejükben és sok helyre nem is jutnak el.

IDŐPONT 2011. december 17. | szombat | 09:00 – 18:00 óráig

tréning DÍJA: 14.500,+ HUF + áfa

A programot tartja: Varga Zoltán

Hogyan teremtsünk olyan világot, amelyhez az emberek tartozni akarnak…

Vannak jó stratégiák, amelyeknek csak egy bajuk van, hogy nem lehet velük egy életen át tanulni. Az, hogy van egy stratégiám, amely ma működik, nem jelenti azt, hogy az holnap, holnapután vagy jövőre is működni fog, miután módosulnak a környezeti tényezők és feltételek. Mindannyian ismerünk embereket, akik azért jutottak rossz helyzetbe vagy betegedtek meg, mert nem voltak képesek reagálni folytonosan változó környezetükre.

Alkotóképességünk lényege, hogy olyan világot hozzunk létre,
amelyben mindenki jól érzi magát, mindegyikünk nyer.

Hiszen megvan a módja, hogy miképpen teremtsünk többet, ahelyett,
hogy korlátolt mennyiséget kelljen szétosztani és ezen marakodni!

Hisszük, hogy az embereknek, a a vezetőknek és munkatársaiknak egyéni képességekkel, megfelelő önismerettel kell rendelkezniük, melyek segítségével elérik a megfelelő állapotot, viselkedést vagy a kívánt helyzetet. Másodszor kapcsolati képességekkel is rendelkezniük kell az embereknek, amelyek segítségével megértenek, motiválnak és kommunikálnak másokkal. Harmadszor a stratégiai gondolkodás képességével is rendelkezniük kell, mely képessé teszi őket, hogy értelmezzék és megvalósítsák céljaikat. Végül – lehetőség szerint – a rendszerelvű gondolkodás képességével is bírniuk kell, mely lehetővé teszi számukra, hogy azonosítsák és megértsék a sajátságos vezetői és nem-vezetői „problémakör” kérdéseit.

Mi magunk hisszük, hogy az utolsó alkotóelem, a képesség a rendszerelvű gondolkodásra a leginkább döntő jele a vezetővé válás folyamatának.

Szeretnék egy gondolatot elültetni, amely szerintünk mérföldkő az önismeretben, a fejlődésben. Ahányszor csak bizonyossá válik valaki valamiben, mert sorozatosan sikerül, kezdjen el gyanakodni:

Vajon mi az, amit nem vesz észre?  

Amikor beválik valami, az nem jelenti azt, hogy más nem válna be, és azt sem, hogy nem lehet mást csinálni, ami talán még értékesebb. Gyakran megtörténik, hogy akikkel találkoztam és beszélgettem, ugyanazzal a megértéssel távoztak, mint amivel érkeztek. Egészen bámulatra méltóan bármi újat képesek az általuk ismert és megszokott keretek közé begyömöszölni. Így persze semmin sem változtattak. Minél sikeresebb az ember, annál elbizakodottabbá válhat, és annál kevésbé valószínű, hogy megálljon, s elgondolkodjon:

Mi az, amit nem csinálok? Mit csinálhatnék másképp?

Ez az egyre növekvő kíváncsiság még a legszürkébb feladatot is épp olyan színessé, örömtelivé, érdekessé varázsolja, mint a legizgalmasabbat.

Enélkül élni, dolgozni olyan, mint folyamatosan sorban állni!

A workshop, tréning tartalma

A Változás és Vezetés logikai szintjei  

Ahogyan áttekintjük életünket vagy szervezeteinket, illetve azok struktúráját, és ahogyan erről gondolkodunk, észrevehetjük, hogy mindezen dolgok egy természetes hierarchiát vagy folyamati rendszert alkotnak.

Minden egyes szint szerepe az, hogy megtervezze, megszervezze és az alatta lévő „rendszer” munkáit irányítsa. Ha valamit megváltoztatunk egy felső szinten, akkor az szükségszerűen magával hozza az alsóbb szinten lévő változásokra. Megváltoztatni valamit egy lejjebb lévő szinten nem feltétlenül fog változást előidézni felsőbb szinteken. Mindegyik szint elvontabb az alatta levőnél, de amint egyre elvontabbá válnak, úgy válnak egyre nagyobb hatásúvá az egyénre vagyis a „rendszerre”.

A mi meghatározásunk ezekre a szintekre:

Lelki, szellemi — Vízió és Szándék

AzonosságSzerep és Küldetés

HiedelmekMotiváció és Hozzájárulás

KépességekÉrzékelés, Észlelés és Irány

ViselkedésCselekvések és Reakciók

KörnyezetKényszerek és Lehetőségek

Azt állítjuk, hogy „az önismeret vagy a vezetési képesség épp annyira egy önkéntelen emberi funkció, mint ahogyan tudatos mentális folyamat is”. Összehasonlítjuk más teljesítményekkel is, mint például az atlétika, ahol a sportoló nem csak fizikálisan, de szellemileg is felkészül a megmérettetésre. Azt javasoljuk, hogy a szellemi stratégiák és képességek mellett, amelyek szükségesek a vezetéshez, más szempontokat is vizsgáljunk, mert ezek megközelíthetővé teszik és kiegészítik a tudattalan folyamatokat. Ez választ ad arra kérdésre, hogy egyes emberek miért dolgoznak stressz alatt hatékonyabban vagy miért van szüksége másoknak egy hosszú sétára, hogy átgondolhassanak egy problémát.

A hatékony önismeret, a vezetés és szervezeti változás megköveteli a problémák felismerését és elrendezését minden szinten megfelelő mértékben. Bármely szint, amely nincs kapcsolatban a többivel, zavart okozhat a szervezet célkitűzésének és küldetésének elérésében.

A workshop, tréning célja

Önsimereti és kommunikációs tréningünk az NLP alapjait ötvözve könnyen alkalmazható és hatékony módot kínál arra, hogy mit és hogyan kell tenni azért, hogy sikeres legyen a kommunikációnk, szemben korábbi, esetleg ettől eltérő élményeinkkel. A tréning legfőbb célja azoknak az erőforrásoknak és hétköznapi technikáknak az előhívása és tudatosítása a kommunikációban, amelyek segítségével a problémaorientáció felől az eredményorientáció felé elindulva elsajátíthatjuk, hogy mit (mely viselkedést és elemeit), mikor és hol (mely időben és milyen szituációban, kontextusban kell, lehet, érdemes használni, és milyenben nem), valamint hogyan (vagyis milyen módon) tudunk hatékonyan kivitelezni. Az egyik legfontosabb egyéni önismereti és vezetői képesség, hogy felismerjük és irányítsuk saját és az emberek belső késztetéseit változásait. A hatékony vezető cselekedetei a képességeivel, hitével, értékeivel és a küldetéssel való azonosulásával állnak kapcsolatban. Egy hatékony rendszerben a cselekedetek, az egyének eredményei a mikro környezetükön belül egybevágnak a szervezet egészének stratégiájával és céljával. Ezeknek a céloknak és elérhető eredményeiknek harmonizálniuk kell a szervezeti kultúrával és küldetéssel.

[gravityform id=2 name=Jelentkezés regisztráció title=false description=false ajax=false]

Speak Your Mind

*

Ezt olvasta már?


vs. TÖKÉLETES RENDETLENSÉG Bevezetés a hatékony időkezelés világába. Az idő egy egyedülálló és értékes erőforrás, amire szükséged van, hogy elvégezd a munkádat, elérd a céljaidat, és élvezd amit lehet. Hogyan ...