Varga Zoltán - NLP Life Coach; kommunikációs tréning, önismereti tréning, vezetői tréning, értékesítési tréning, értékesítő képzés, mély belső átalakulás, core transformation, nlp coach, life coach, business coach

Verbális kommunikáció

A kommunikáció alapja az emberek közötti kölcsönhatás. A verbális kommunikáció az egyik mód az embereknek, hogy szemtől szembe kommunikáljanak egymással. Néhány kulcs összetevője a verbális kommunikációnak a hang, szavak, beszéd és a nyelv.
Születéskor a legtöbb embernek van hangszalagja, ami hangot produkál. Ahogy a gyerek nő, megtanulja, hogyan formáljon ezekből a hangokból szavakat. Néhány szó hangutánzó lehet, de mások érzelmi benyomásokból származhatnak, mint például a nevetés és a sírás. A szavaknak önállóan nincs jelentésük. Csak az ember tud jelentés adni a szavaknak. Ahogy a jelentést összekapcsoljuk a szavakkal, nyelv fejlődik, ami a beszéd fejlődéséhez vezet.
A nyelv valódi eredete számottevő spekuláció tárgya. Néhány elméleti szakember úgy hiszi, hogy csoportos tevékenységek eredménye, mint például együtt dolgozás vagy táncolás. Mások úgy gondolják, hogy a nyelv az alapvető hangokból és gesztusokból fejlődött ki.
Több mint háromezer nyelvet és fődialektust beszélnek ma a világon. A nyelv fejlődése tükrözi a népcsoportot, nemet, szakmát, életkori csoportot, és más szociális tényezőket. A nyelv óriási változatossága gyakran alkot nehézségeket különböző nyelvek között, de még egyetlen nyelvet tekintve is számos problémánk akadhat a megértéssel.
Beszéd közben megpróbáljuk kiküszöbölni ezeket a félreértéseket, de néha ez nagyon nehéz.
Ahogy azt feltételezzük, hogy az üzenetink egyértelműen elfogadottak, így azt feltételezzük, hogy ez azért van, mert valami fontos számunka, így mások számára is az. Ahogy számtalanszor bebizonyították, ez nem teljesen igaz. Számos probléma adódhat beszéd közben, és az egyetlen mód, hogy ezeket megoldjuk, a tapasztaláson át vezet.
A beszédet két fő terület alapján tekinthetjük: személyek közötti és nyilvános beszéd. Mióta a beszéd nagyobb részt személyek közötti folyamat, ahhoz, hogy hatásosan kommunikáljunk, nem elég egyszerűen a saját nyelvünket rendbe tenni, meg kell tanulnunk elmondani embereknek.
A személyek közötti beszélgetésben az etikett nagyon fontos. Ahhoz, hogy hatékony kommunikátor legyen valaki, olyan módon kell beszélni, ami nem bántó a hallgató számára.
Az etikett olyan helyeken is fontos szerepet játszik, mely a legtöbb üzleti beállításban fejlődött: hierarchikus kommunikáció. Napjainkban az üzletben a hierarchikus kommunikáció a legnagyobb fontosságú minden tag számára.
A másik fő területe a beszédnek a nyilvános beszéd. Az idők kezdete óta nyilvánvaló volt, hogy egyes emberek jobb beszélők, mint mások. Emiatt, napjainkban egy jó beszélő azzal keresi a kenyerét, hogy nyilvános beállításról beszélget az emberekkel. A nyilvános beszéd néhány fő területe a meggyőző beszéd, az informáló beszéd, és az inspiráló vagy motiváló beszéd.

Minden vélemény számít!

Ezt olvasta már?


Az életben maradás alapvető feltétele a környezetből érkező információk fogadása, elemzése és az ingerekre történő megfelelő válasz kidolgozása. Ezt az interakciót kommunikációnak nevezzük, mely nem kizárólag az emberi létforma sajátossága. ...