Varga Zoltán - NLP Life Coach; kommunikációs tréning, önismereti tréning, vezetői tréning, értékesítési tréning, értékesítő képzés, mély belső átalakulás, core transformation, nlp coach, life coach, business coach

Szeretnél lefogyni? Íme a leghatékonyabb edzésmódszer

self_management_-_fit_woman_jumping_ropeA hosszú tél után itt a jó idő, egyre kevesebb ruhadarabot viselünk, így fontos, hogy minél előbb leadjuk a télen felszedett kilókat, ha eddig még nem tettük meg. Vajon melyik edzésfajta a leghatékonyabb erre a célra? Az erőnléti edzések, cardio edzések, a jóga vagy a Pilates? A következőkben kiderül.

A Montgomery-i Egyetem edzéstudományi doktora, Michele Olson mindenképpen a cardio edzéseket ajánlja a fogyni vágyóknak. De mi is az a cardio? Mint a neve is mutatja, a szívhez van köze, azon belül is a szívveréshez és a pulzusszámhoz. Két fajtája van, a hosszabb ideig tartó, egyenletes pulzusszámmal járó mozgás és a ciklikusan változó (intervall) mozgás, mely rövid, nagy intenzitású, magas pulzusszámmal járó edzések és rövid pihenőidőszakok váltakozásából áll.

Fontos, hogy ezeket egymást kiegészítve alkalmazd. Ha csak hosszabb időtartamú, gyengébb vagy közepes intenzitású edzéseket végzel, az növeli az állóképességedet, de fogyás szempontjából nem a leghatékonyabb. A ciklikusan váltakozó mozgás során a magasabb pulzusszám miatt több kalóriát égetsz, ez a hatás még az edzés befejezése után is észrevehető, ha azonban túlzásba viszed, folyamatosan fáradtnak, kimerültnek fogod érezni magad, aminek következtében lehet, hogy egy idő után feladod.

Olson a leglátványosabb eredmény érdekében azt javasolja, hogy heti négy-öt napot töltsünk ciklikusan változó edzésekkel és kettő-hármat lazábbakkal. Figyelj arra, hogy ne kövesse egymást egyszerre két vagy annál több “laza nap”. A cardio edzések napi ajánlott időtartama 45-60 perc. Ha szívesen végzel jóga vagy Pilates gyakorlatokat, nem kell lemondanod róluk, nyugodtan választhatod a jóga egy intenzívebb fajtáját, mint cardio edzést.

Arról se feledkezz meg, hogy a leadott kilókat egy kis figyelmetlenséggel kamatostól vissza lehet szedni, ezért folyamatosan végezd az edzéseket és figyelj oda az egészséges diétára is. Olson azt javasolja, hogy a sikeres fogyás érdekében a jelenleginél 500 kalóriával kevesebbet vigyél be naponta és égess el még 300-at az edzések során.

Forrás: Health.com

Comments

  1. Olson szerint napi 500 vagy annál kevesebb kalória bevitelét javasolja. – ezt itt javítani kellene

Minden vélemény számít!

Ezt olvasta már?
track-stair-walk-400x400


Használd ki a mindennapok során adódó lehetőségeket a testmozgásra, például lift helyett válaszd a lépcsőt vagy nyírd le otthon a füvet és ugyanolyan jót teszel a szervezetednek, mintha a konditeremben ...