Varga Zoltán - NLP Life Coach; kommunikációs tréning, önismereti tréning, vezetői tréning, értékesítési tréning, értékesítő képzés, mély belső átalakulás, core transformation, nlp coach, life coach, business coach

Szeretnél lefogyni? Akkor ne tévézés közben egyél

001_6Ha evés közben csak az ételre figyelsz, nem tévézel vagy nem végzel más olyan tevékenységet, ami elvonhatja a figyelmedet, akkor kisebb adagokkal is jól laksz, ami nagyban hozzájárul majd a fogyásodhoz. Élvezd az ízeket, az illatokat és nem fogod szükségét érezni, hogy pár órával később még nassolj valamit.

A túl sok televíziónézést eddig is károsnak tartották az orvosok, de leginkább azért, mert úgy gondolták, hogy aki túl sokat bámulja a képernyőt, az kevesebb időt tölt testmozgással, ezért könnyebben elhízhat. Egy új kutatás szerint azonban az igazi veszélyt az rejti magában, hogy sokan a vacsorájukat is a tévé előtt ülve eszik meg.

Sokkal egészségesebb lenne, ha az evéssel töltött időt valóban csak az étkezésnek szentelnénk és odafigyelnénk az étel állagára, ízeire, illataira, ha nyugodtan, lassan ennénk, minden falatot alaposan megrágnánk és nem szinte egyben nyelnénk le. Ilyenkor hamarabb éreznénk úgy, hogy jól laktunk  és kevésbé lennénk hajlamosak rövid idő múlva ismét nekiállni falatozni.

Amerikai kutatók kitaláltak egy egyszerű kísérletet, hogy mindezt bebizonyítsák. Főiskolai tanulókat két csoportra osztottak és ételt adtak nekik. Az egyik csoport leült tévézni, míg a többiek egy ebédlőasztalnál foglaltak helyet. Az eredmények azt mutatták, hogy akiknek a televízió elvonta a figyelmüket az evésről, csak nagyobb adaggal laktak jól, ennek ellenére nem sokkal később, amikor a kutatók újabb adag ételt kínáltak nekik, többnyire elfogadták azt. Még a magukat tudatosan diétázónak valló tanulók is hajlamosak voltak többet enni tévézés közben.

A kísérlet kitalálója, Eric Robinson szerint ennek az az oka, hogy ha valami elvonja a figyelmünket, az étkezés emléke nem fog olyan élénken élni bennünk, kevésbé tudjuk felidézni az ízeket, aromákat, így kevésbé érezzük majd magunkat elégedettnek azzal az adag étellel, amit megettünk, ezért kelleni fog egy újabb adag, hogy valóban úgy érezzük, jól laktunk.

“Azok, akiknek elvontuk a figyelmét és nem hagytuk, hogy az evés egy meghatározó élménnyé váljon a számukra, boldogan fogadták a repetával kapcsolatos felajánlásunkat. Ebből is látszik, hogy a memória is fontos szerepet játszik az evés és az éhségérzet kialakulása során” – mondta Robinson.

Connie Diekman, a Washingtoni Egyetem táplálkozástudományi tanszékének igazgatója tisztában van vele, hogy nem engedheti meg mindenki magának, hogy kellő időt szánjon az étkezésre, de így is akad néhány módszer, melyek segítségével jobban odafigyelhetünk az evésre.

“A mai világban sok embernek csak arra van ideje, hogy bekapjon gyorsan pár falatot napi teendői végzése közben. Sokaknak átlagosan öt percnél is kevesebb idejük van arra, hogy leüljenek és egyenek valamit” – mondta Diekman.

“Ha az irodában ülsz a számítógép előtt és megéhezel, de még sok a munkád, akkor egy kis időre fordulj el a képernyőtől, egyél pár falatot, fordulj vissza, dolgozz egy kicsit, majd megint vedd le a szemed a képernyőről és csak az evésre figyelj. Bár ez sem egy nyugodt, ideális étkezési fajta, de sokkal egészségesebb, mintha az egyik kezeddel dolgoznál a billentyűzeten, míg a másikkal automatikusan pakolod a szádba az ételt.”

Minden vélemény számít!

Ezt olvasta már?
woman-swimming-underwater


Bár az időjáráson egyelőre nem látszik, de egyre jobban közeleg a nyár. Ha lenne még mit leadnod a lenge ruhás, strandolós időszak előtt, akkor keresd fel a helyi uszodát. Az ...