Varga Zoltán - NLP Life Coach; kommunikációs tréning, önismereti tréning, vezetői tréning, értékesítési tréning, értékesítő képzés, mély belső átalakulás, core transformation, nlp coach, life coach, business coach

Szeretnél gyorsabban lefogyni? Pörgesd fel anyagcserédet!

gyumolcsfogyasztasA legtöbbünk anyagcseréje meglehetősen lassú, ami megnehezíti a fogyást és alaposan megnöveli a hízás esélyét. A lassú anyagcsere eredményként hamarabb el is fáradsz, ami miatt kevesebb energiád jut az élet örömeinek kiélvezésére, a jó hír azonban az, hogy létezik hét egyszerű módszer, melyekkel eredményesen felgyorsíthatod anyagcserédet. A következőkben ezeket mutatjuk be.

1. Intenzív edzés korán reggel

Egy rövid, de intenzív edzés közvetlenül felkelés után csodákat művelhet az anyagcseréddel. Az egészben a legjobb, hogy nem kell órákkal korábban felkelned, elég mindössze öt perc testmozgás a kívánt hatás eléréséhez. Nincs szükség bonyolult gyakorlatokra sem, a helyben futás, ugrálás és guggolás is tökéletesen megteszi. Persze, ha vannak kondigépeid, azokkal is dolgozhatsz. Öt perc testmozgás és egy kétperces pihenő beiktatása reggelenként egyáltalán nem nagy áldozat a gyorsabb anyagcseréért.

2. Egyél fűszeres ételeket

A csípős fűszerek, mint például a curry, a különböző erős paprikák vagy a kurkuma mind segítenek az anyagcsere felgyorsításában. Emellett vannak még olyan fűszernövények, melyekről nem is gondolnánk, hogy segítségünkre lehetnek ebben. Ilyen például a fahéj, a kardamom, a gyömbér vagy a szerecsendió. Adj csípős fűszereket a levesekhez és más ételekhez, amiket eszel. A curry remekül megy például néhány salátához, sok ember pedig szeret fahéjat tenni a kávéjába, mert kellemes ízt ad neki.

3. Igyál sok vizet

A víz többek között az anyagcsere felgyorsításában is csodaszerként működik. Az anyagcsere folyamataihoz vízre van szükség, így minél több vizet fogyasztasz, annál gyorsabban fognak működni ezek a folyamatok. Még jobb hatást érhetsz el, ha csapvíz helyett ionizált vizet fogyasztasz.

4. Őrizd meg pajzsmirigyed egészségét

Ahhoz, hogy hatékonyan működhessen, a pajzsmirigynek szüksége van szelénre, cinkre, rézre és jódra. Sajnos a legtöbb ember étrendjében egyáltalán nem vagy csak kis mértékben találhatók meg ezek az ásványok. Ahhoz, hogy elegendő mértékben vigyél be belőlük a szervezetedbe, fogyassz több tengeri ételt és csonthéjas gyümölcsöket.

5. Soha ne feledkezz meg a reggeliről

Rohanó világunkban sokan hajlamosak vagyunk kihagyni a reggelit vagy legfeljebb gyorsan bekapunk néhány falatot készülődés közben, pedig ez a legrosszabb, amit az anyagcseréddel tehetsz. Mindig szakíts időt egy egészséges reggelire. Kifejezetten ajánlott az egészséges proteinben gazdag tojás vagy csirkehús, de akár áfonyát vagy epret is ehetsz, ha inkább gyümölcsre vágysz.

6. A nap második felében egyél kevesebbet

Sajnos a legtöbben többet eszünk vacsorára, mint reggelire, ráadásul sokan közvetlenül lefekvés előtt is szívesen nassolnak még valamit. Ennek épp az ellenkezőjét kellene tenni az anyagcsere felgyorsítása érdekében. Próbálj meg inkább reggel többet enni, este pedig kevesebbet és ha lehet, legalább három órával lefekvés előtt már ne egyél semmit.

7. Izomtömeg növelés

Az izomtömeg növelés nem csak a testépítés során fontos, valójában minden fitneszprogramban benne kellene lennie, hiszen az erősítő gyakorlatok is jó hatással vannak az anyagcserére. Ha nincs időd konditerembe járni vagy nem engedheted meg magadnak, hogy drága kondigépeket vegyél, akkor sincs semmi baj. Akár vízzel töltött műanyag flakonokat vagy más háztartási tárgyakat is használhatsz súlyzóként vagy vehetsz néhány gumiszalagot, amikhez olcsón hozzá lehet jutni és sokféle gyakorlat végezhető velük.

Forrás: Fitnea.com

Minden vélemény számít!

Ezt olvasta már?
MISFITS20061362594012


Ha legközelebb úgy gondolod, túl fáradt vagy ahhoz, hogy elmenj az edzeni, futni vagy bármilyen más testmozgást végezni, gondolj Ray Clarkra, aki százéves is elmúlt, mégis naponta látogatja a lakhelyéhez ...