Varga Zoltán - NLP Life Coach; kommunikációs tréning, önismereti tréning, vezetői tréning, értékesítési tréning, értékesítő képzés, mély belső átalakulás, core transformation, nlp coach, life coach, business coach

Rendszeres testmozgással megelőzhető az öregkori csontritkulás

imagesSvéd kutatók szerint a gyerekkorban elkezdett rendszeres testmozgás pozitív hatása nem csak fiatal korban mutatkozik meg, de az öregkorban meglehetősen gyakori csontritkulás és az abból adódó csonttörések bekövetkezésének veszélyét is csökkenti.

“A rendszeres sportolás gyerekkorban pozitív kihatással lehet az idős korra is, hiszen a növekvő, fejlődő szervezet csontjai erősebbé, sűrűbbé válnak, ha a szervezet folyamatos terhelésnek van kitéve” – mondta Dr. Björn Rosengren malmői egyetemi tudós.

A kutatók kísérletek, megfigyelések során bizonyították be állításukat. A kutatásba 2300 hét és kilenc év közötti gyereket vontak be, akik közül 362 lánynak és 446 fiúnak plusz testnevelés órákat írtak elő, így naponta mindannyian legalább 40 percet töltöttek tornával. Rajtuk kívül volt egy kontrollcsoport 800 lánnyal és 800 fiúval, akik csak a kötelezően előírt heti 60 percet töltötték a tornateremben.

A tudósok figyelemmel követték a gyermekek csontjaiban végbemenő változásokat és azt, hogy hányan szenvednek közülük csonttörést a kísérlet ideje alatt. Megfigyelhető volt, hogy a rendszeresen sportoló tanulók csontsűrűsége növekedett, bár ebben a korban még nem volt jelentős eltérés a csonttörési arányban a rendszeresen edzők és a kontrollcsoport tagjai között.

Ez nem meglepő, hiszen az egészséges gyermekek csontjai sportolás nélkül is meglehetősen jó állapotban vannak, ahogy azonban idősödik, minden ember veszít csontjai sűrűségéből. Ekkor válik igazán fontossá, hogy valaki sportolt-e rendszeresen gyerekkorától kezdve vagy sem, hiszen akik aktívak voltak gyerekkorukban, azoknál kisebb mértékben figyelhető meg a csontritkulás.

A svéd kutatóknak erre is van bizonyítékuk. A vizsgálatok során 700 korábbi atléta csontsűrűségét vizsgálták meg és összehasonlították 1400 idős emberével, akik nem sportoltak fiatal korukban. Mindkét csoport átlagéletkora 69-70 év körül mozgott. Az eredmények összevetéséből kiderült, hogy az egykori sportolók csontsűrűsége csak minimális mértékben csökkent a többiekéhez képest.

“A fiatal korban végzett rendszeres testmozgás megerősíti a csontozatot, növeli a csontsűrűséget, ami által elkerülhetőek az öregkori csonttörések. Ez a kutatási eredmény egy újabb remek példa arra, miért érdemes már fiatalon elkezdeni sportolni” – fejezte be Rosengren.

Forrás: Health.com

Minden vélemény számít!

Ezt olvasta már?
gyumolcsfogyasztas


A legtöbbünk anyagcseréje meglehetősen lassú, ami megnehezíti a fogyást és alaposan megnöveli a hízás esélyét. A lassú anyagcsere eredményként hamarabb el is fáradsz, ami miatt kevesebb energiád jut az élet ...