Varga Zoltán - NLP Life Coach; kommunikációs tréning, önismereti tréning, vezetői tréning, értékesítési tréning, értékesítő képzés, mély belső átalakulás, core transformation, nlp coach, life coach, business coach

Nyolc ok, amiért érdemes elkezdened úszni

woman-swimming-underwaterBár az időjáráson egyelőre nem látszik, de egyre jobban közeleg a nyár. Ha lenne még mit leadnod a lenge ruhás, strandolós időszak előtt, akkor keresd fel a helyi uszodát. Az úszás egy remek eszköz a fogyni vágyók számára, emellett rengeteg kedvező egészségügyi hatása is van.

A következőkben a nyolc legfőbb okot soroljuk fel, amiért mindenképpen érdemes csobbanni és belevágni az úszásba.

Az egész testet megdolgoztatja

Az úszáshoz tested minden részét igénybe kell venned, hatására egyszerre erősödik többek között a hátad és a karod is, ráadásul mindeközben még nehéz súlyzókat sem kell emelgetned. Nincs szükség naponta más edzésprogramra, hogy más-más izomcsoportokat dolgoztass meg, az egyszerű mellúszás remekül edzi az összes fontos izmodat.

Kíméli az ízületeket

A futás alaposan megterheli az ízületeket, főleg a térdet. Ez nem azt jelenti, hogy feltétlenül abba kell hagynod, ha szeretsz futni, folytasd nyugodtan, de hagyj ki néhány napot és futás helyett inkább válaszd az uszodát. Ezzel az edzés sem marad ki és ízületeidnek is lesz ideje regenerálódni. Az úszás akkor is jó választás, ha valamilyen ízületi sérülésből lábadozol és nem akarod közben elhanyagolni a testedet.

Csökkenti a testmozgás által kiváltott asztma tüneteit

Sokan orvosuk javaslatára kezdenek el úszni, hogy ezzel csökkentsék asztmás tüneteiket. Az uszoda nedves levegője sokat segít ebben. Úszás közben ráadásul tudatosan kontrollálni kell a légzést, ami növeli a tüdőkapacitást és az egész légzésre kedvező hatással van.

Nem kell vagyonokat költeni rá

Persze el lehet szórni a pénzt a legdrágább felszerelésekre, de jó áron is hozzá lehet jutni jó minőségű és mutatós úszódresszekhez, úszósapkákhoz és szemüvegekhez. Ezen kívül már csak a hozzád legközelebb eső uszodába kell venned egy bérletet, ami szintén nem nagy áldozat az egészségedért.

Remek módja a kalóriaégetésnek

Még csak őrült tempóban sem kell rónod a köröket a medencében, egy óra közepes tempójú úszással is elégethetsz akár 500 kalóriát. Az úszás emellett felgyorsítja anyagcserédet, ami akkor is segít a további fogysban, amikor épp nem vagy a vízben.

Nagyszerű felpörgető edzés

Ha naponta jársz konditerembe vagy maratonra készülsz és mindig ugyanazokat a feladatokat végzed, az egy idő után unalmas lehet, belefásulhatsz, ami teljesítménycsökkenéshez vezethet. Ilyenkor remek megoldást nyújt az úszás, mely során teljesen más gyakorlatokat végzel és egész testedet átmozgatja, így felfrissülve térhetsz vissza a súlyzókhoz vagy a futópályára.

Remekül fejleszti az izmokat

Mivel úszás közben jobban kell kontrollálnod a légzésedet, mint például futás közben, a szervezeted jobban igényli majd az oxigént, aminek a hatására izmaidnak keményebben kell dolgozniuk. Ez azt jelenti, hogy megfelelő úszóedzésekkel rövid idő alatt látható izomnövekedést érhetsz el.

Frissítő hatású

Ha belecsobbansz a vízbe, az mindig felfrissít. Nem kell profi úszónak lenned ahhoz, hogy kiélvezd az uszoda előnyeit. Érezd jól magad a vízben, úszkálj kedvedre és játszva fogyhatsz le, miközben fel is frissülsz.

Minden vélemény számít!

Ezt olvasta már?
Gyaloglas


Ha üres gyomorral állsz neki edzeni, a testednek nem lesz elég energiája, hogy teljesítőképessége csúcsán dolgozzon. Egyáltalán nem mindegy azonban, hogy mit eszel, akár az olyan ételek is rossz hatással ...