Varga Zoltán - NLP Life Coach; kommunikációs tréning, önismereti tréning, vezetői tréning, értékesítési tréning, értékesítő képzés, mély belső átalakulás, core transformation, nlp coach, life coach, business coach

Fogyassz kevesebb cukrot és fogyj le gyorsabban

CUKOR1A legtöbben túl sok cukrot fogyasztunk naponta, ami mellett nem csoda, hogy egyáltalán nem vagy legfeljebb csak nagyon nehezen tudunk lefogyni. A következőkben adunk néhány tippet, hogyan szabadulj meg a cukros ételektől, italoktól, hogy hatékonyabbá tedd a fogyókúrádat vagy edzéseidet.

A cukor az olyan természetes italokban és ételekben is megjelenik, mint a gyümölcsök vagy a tej, de ezeket nyugodtan fogyaszthatod a jövőben is. Azok a cukrok, melyektől óvakodnod kell leginkább, a süteményekben, csokoládékban, szénsavas üdítőkben és néhány boltban kapható gyümölcslében találhatóak meg.

Miért érdemes csökkenteni a cukorfogyasztást?

Különböző táplálkozással kapcsolatos felmérések során kiderült, hogy több cukrot fogyasztunk naponta, mint amennyire szervezetünknek szüksége lenne és ez főleg a gyerekekre igaz. Sok ételnek és italnak, amiben hozzáadott cukor van, magas a kalóriatartalma is, ami egyenes út a hízáshoz.

Néhány ilyen cukros ételben és italban találhatóak más, egészséges és fontos tápanyagok is, így időnként fogyaszthatunk belőle egy keveset, de egészségesebb, ha napi kalóriabevitelünk nagy részét keményítő tartalmú élelmiszereken, zöldségeken és gyümölcsökön keresztül oldjuk meg.

A cukros harapnivalók hizlaló hatásuk mellett a fogakat is ronthatják, főleg, ha két étkezés között esszük őket. Minél tovább érintkeznek a fogunkkal, annál nagyobb kárt okozhatnak. A gyümölcsökben található cukortól ebből a szempontból nem kell tartani, hiszen ezek csak az emésztés során oldódnak ki. A gyümölcslevek ezzel szemben már nagyobb eséllyel tartalmazzák ezeket a cukrokat oldott állapotban.

A természetes, hozzáadott cukor nélkül készülő vagy házi facsarású gyümölcsleve ettől még egészségesek és ajánlott a fogyasztásuk, de érdemes a fő étkezések alatt inni őket, hogy csökkentsd a fogszuvasodás kockázatát.

Hogyan csökkentheted a napi cukorfogyasztásodat?

  • Szénsavas üdítőitalok és édes gyümölcsitalok helyett igyál vizet vagy hozzáadott cukor nélkül készült gyümölcsleveket. Utóbbiakat kissé fel is hígíthatod, ha ez nem árt az ízének.
  • Ha szereted a szénsavas italokat, az üdítőket kiválthatod szénsavas ásványvízzel hígított természetes gyümölcslevekkel.
  • Ha cukrot teszel a forrói italaidba vagy a reggeli gabonapelyhedbe, akkor kezdd el folyamatosan csökkenteni az adagot, amíg tudod vagy amíg teljesen el nem tudod hagyni a cukrot.
  • Lekvár, dzsem, méz és különböző szirupok helyett inkább vékonyra szeletelt banánt vagy alacsony zsírtartalmú krémsajtot kenj a porítósodra.
  • Próbálj meg fele annyi cukrot tenni az ételekbe, mint amit a recept előír. Ez a legtöbb esetben működik, kivéve a lekvároknál vagy házi fagylaltoknál.
  • Reggelire egyél teljes kiőrlésű gabonapelyhet, de ne olyat, ami cukorral van bevonva vagy mézzel van leöntve.
  • Ellenőrizd az ételeken csomagolásán található táblázatot, mely elárulja, mennyi cukor van benne. Ha azt látod, hogy 15 g/100 g cukor (vagy szénhidrát) van benne, akkor ne vedd, az alacsony cukortartalom 5 g/100 g-os aránynál kezdődik.

Forrás: NHS.uk

Minden vélemény számít!

Ezt olvasta már?
wk-0609-balls-walls-0071_0


Tegnapi cikkünkben már volt szó arról, hogy milyen eszközök segítségével válthatod ki otthon a konditerembe járást. Ma arról lesz szó, hogy miként teheted még hatékonyabbá a testmozgást saját magad számára. ...