Varga Zoltán - NLP Life Coach; kommunikációs tréning, önismereti tréning, vezetői tréning, értékesítési tréning, értékesítő képzés, mély belső átalakulás, core transformation, nlp coach, life coach, business coach

Fogyás gyaloglással – Szabadulj meg öt kilótól három hét alatt

GyaloglasAmikor az emberekben felmerül a fogyás gondolata, legtöbbször eszükbe sem jut a gyaloglás lehetősége, ami nagy kár. Ezzel az egyszerű, bárki számára elérhető módszerrel akár öt kilót is leadhatsz mindössze három hét alatt.

“A tempós gyaloglás egészséges étrenddel kiegészítve rendkívül hatásos a fogyni vágyók számára” – mondja Art Weltman, a Virginiai Egyetem fiziológusa. A fogyás mellett a mindennapos testmozgással  sokat teszel egészségedért, csökkented a szívbetegségek vagy a depresszió kialakulásának a veszélyét. Ha minden nap gyalogolsz, mégsem vagy elégedett az alakoddal, valószínűleg a sebességed az oka. Sokan csak andalgunk az utcán, mintha kirakatokat néznénk. Gyorsítani kell egy kicsit, persze nem szükséges olyan feszített tempót felvenned, mintha az olimpiára készülnél, de gyorsabban kell szedned a lábadat.

Felmérések során kiderült, hogy azok a nők, akik hetente háromszor félórát töltenek tempós gyaloglással, hatszor annyi zsírtól szabadulnak meg, mint azok, akik a hét minden napján lassan sétálgatnak, annak ellenére, hogy mindkét tevékenység során ugyanannyi kalóriát éget el a szervezet.

“Erős kapcsolat van a mozgás intenzitása és a zsírégető hormonok között. Ha gyorsabban végzed ugyanazt a mozgást, a tested keményebb munkának érzékeli és több ilyen hormon szabadul fel.” – folytatta Weltman. Jó hír még a nők számára, hogy a rajtuk végzett vizsgálatok szerint ők először hastájékon kezdenek el fogyni séta közben, a legtöbb nő pedig épp ezzel a területtel elégedetlen.

Akkor miért nem a futás a javasolt fogyási módszer? Mert a gyaloglás jobban kíméli az ízületeket. Gyaloglás közben egyik lábad mindig a talajon van, míg futás közben elrugaszkodsz a földtől és leérkezéskor komoly hatás éri az ízületeket, ami később komoly problémákhoz vezethet, főleg, ha kemény talajon futsz.

A sikeres fogyáshoz tehát a jó étrend mellett érdemes hetente legalább háromszor fél órát tempós gyaloglással tölteni. Ha türelmetlen vagy és szeretnél még gyorsabban lefogyni, érdemes hegynek vagy dombnak felfelé gyalogolni, ilyenkor körülbelül 20%-kal több kalóriát égetsz el. Felejtsd el a járdát vagy az utakat, keress egyenetlen földutakat, erdei ösvényeket, hogy jobban megdolgoztasd testedet. Hajlítsd be a könyöködet és mozgasd előre-hátra kezedet, mint futás közben, ez is elősegíti a gyorsabb kalóriaégetést, ugyanakkor a felsőtestedet is edzi. Természetesen azzal is gyorsabbá teheted a fogyást, ha minden nap nagyobb és nagyobb távot teszel meg.

Itt a tavasz, egyre jobb az idő, egy próbát mindenképpen megér ez a módszer. Te kipróbálod?

Forrás: Health.com

Minden vélemény számít!

Ezt olvasta már?
rossz2


A következőkben tíz olyan ételt, italt és tárgyat mutatunk be, melyeket naponta fogyasztunk, használunk, pedig lehet, hogy érdemesebb volna kerülni őket. Ezek közül a legtöbb teljesen ártalmatlannak tűnik, melyekkel kapcsolatban ...