Varga Zoltán - NLP Life Coach; kommunikációs tréning, önismereti tréning, vezetői tréning, értékesítési tréning, értékesítő képzés, mély belső átalakulás, core transformation, nlp coach, life coach, business coach

Egy kis napsütés

D-vitamin depresszió és influenza ellen

Télen a vitaminok közül a D-vitamin hiánya számos betegséget, egészségügyi problémákat okozhat. Nem elég tudni, hogy miben van elegendő D-vitamin, hanem testünk számára fontos, hogy megfelelő mennyiségű napsugárzás serkentse a szervezetünkben ennek a vitaminnak a termelését.

D-vitamin
Akik sokat vannak fényhiányos, zárt helyen a hideg hónapokban, illetve diétáznak, vagy gyorsételeket fogyasztanak, akkor azoknak vitaminhiányuk miatt fokozódik a mellékpajzs hormontermelésük, aminek gyakori tünete a depresszió. Sőt, számos betegség kialakítását okozhatja a D-vitamin hiánya, mint például az immungyengeség, megfázás, influenza, daganatok minden formája, magas vérnyomás, csontritkulás, reumás gyulladások, cukorbetegség, emésztőrendszeri problémák.

A D-vitamin 36 ponton fejti ki hatását a szervezetünkben egészen az immunrendszertől a vérnyomáson át az agyműködésig. Az egyetlen olyan zsírban oldódó vitamin, amit szervezetünk önmaga képes előállítani: megfelelő erősségű ultraibolya sugárzás hatására képződhetnek a szervezetünkben. Télre viszont kiürülnek a szervezet D-vitamin tartalékai és a napsütéses órák számának csökkenésével gondoskodnunk kell a vitaminszükségleteink természetes pótlásról.

Miben található?
Ételeink közül a máj, tejtermékek, a tojás, a száraztészták, a halolaj, a tengeri halak, a kaviár, a méz, vitaminokkal dúsított gabonapelyhek és gyümölcslevek, élesztő, csiperkegomba és a csukamájolaj tartalmazzák a legnagyobb mennyiségben a szervezetünkbe beépülő értékes tápanyagot. Ha tenni akarunk valamit a téli hónapokban az egészségünk érdekében, akkor legalább napi két pohár tejet fogyasszunk el, hogy kellő D-vitaminnal lássuk el a szervezetünket.

Egy felnőtt szervezetben megfelelő mennyiségű D-vitamin keletkezik, ha hetente legalább 3 alkalommal 15 percet töltünk napos időben a szabad levegőn, mivel a napsugárzás a D-vitamin legtermészetesebb és leghatékonyabb forrása. A D-vitamin-pótlásakor fokozottabb óvatossággal kell eljárni, más vitaminokkal ellentétben. Ha kúrába kezdünk, azt mindenképp laborvizsgálat után, vagy orvosi tanácsra és felügyelete mellett tegyük. Túladagolása esetén felléphetnek a mérgezés tünetei, hányinger, gyengeség, idegesség, szomjúságérzés, valamint a vesék is károsulhatnak.

 

forrás: femcafe.hu

Minden vélemény számít!

Ezt olvasta már?


Állandó rohanás, feszültség, szőnyeg alá söpört konfliktusok...     Mindentudó természet Az idegesség és kimerültség legjobb ellenszere a természet közelsége! Ezért igyekezzen minél több időt a szabadban tölteni – ...