Varga Zoltán - NLP Life Coach; kommunikációs tréning, önismereti tréning, vezetői tréning, értékesítési tréning, értékesítő képzés, mély belső átalakulás, core transformation, nlp coach, life coach, business coach

A helyes diéta – Mit ne egyél közvetlenül edzés előtt?

GyaloglasHa üres gyomorral állsz neki edzeni, a testednek nem lesz elég energiája, hogy teljesítőképessége csúcsán dolgozzon. Egyáltalán nem mindegy azonban, hogy mit eszel, akár az olyan ételek is rossz hatással lehetnek teljesítményedre, melyek fogyasztását egyes diéták előírják. Lássuk, mi az az öt étel vagy összetevő, amit mindenképpen érdemes kerülni edzés előtt.

Túl sok rost

A rostos gyümölcsök, ételek fogyasztása egészséges, hiszen felgyorsítja az emésztést, de pont ez az, aminek nem örülnénk futás vagy bármilyen más edzés közben. A legjobb, ha ilyenkor kerülöd a rostokban gazdag gabonapelyhek fogyasztását, egyél inkább olyan müzliszeletet, amiben 4 grammnál kevesebb rost van. A torna megkezdése előtt legalább egy órával már ne egyél salátákat, zöldséglevest és hasonló rostos ételeket, hogy szervezetednek legyen ideje emészteni.

Finomított cukor

Jó ötletnek tűnhet “bűnözni” egy kicsit edzés előtt, hiszen sokan úgy gondolják, úgyis lemozogják azt a többlet kalóriát, amit bevittek a szervezetükbe. Cukrot sokan energiabeviteli forrásként is fogyasztanak torna előtt, de az igazság az, hogy az így nyert energiát nagyon gyorsan elhasználja a szervezet, ami után alaposan visszaesik a teljesítmény. Ha energiára vágysz, egyél meg inkább egy banánt, abban megtalálható a szervezet számára ilyenkor szükséges összes tápanyag.

Fűszeres ételek

A különböző fűszerekkel kényeztetheted ízlelőbimbóidat, de az emésztés során kiváltott hatásaik miatt kényelmetlenül érezheted magad, ha elkezdesz komolyabban mozogni. A sok fűszer időnként emésztési zavarokat vagy gyomorégést is okozhat, ami egyáltalán nem lenne jó hatással az edzésmunkára.

Sós ételek

Kerüld a sóban gazdag ételeket futás vagy bármilyen más edzés előtt vagy ha mégis ilyet ennél, igyál mellé sok vizet. A dehidratáció fejfájást és görcsöket okozhat, amire biztosan nem vágysz a fárasztó mozgás közben.

Nehéz ételek

A krémes, sült és egyéb nehéz ételek megemésztéséhez több időre van szüksége a szervezetnek. Különböző emésztési zavarokat okozhat, ha ilyen ételekkel van tele a gyomrod, amikor elkezded az edzést. Ha nem tudsz ellenállni valamilyen nehéz étel csábításának, akkor legalább két órával a munka megkezdése előtt fogyaszd el azt.

Bab és egyéb “gázos” ételek

Az olyan ételek, mint a bab, a nyers brokkoli, a tejtermékek vagy egyes gyümölcsök emésztése közben gázok fejlődnek, ami kellemetlen érzésekhez vezethet és kínos szituációkat okozhat például egy jógastúdióban. Érdemes ezeket is hanyagolni a napi edzésterv megkezdése előtt.

Minden vélemény számít!

Ezt olvasta már?
RunningInRain


Előfordult már, hogy kinéztél az ablakon, láttad, hogy esik az eső, ezért inkább kihagytad a reggeli futást? A tudósok szerint nem kellett volna, hiszen ilyen időjárási feltételek mellett keményebb munkát ...