Varga Zoltán - NLP Life Coach; kommunikációs tréning, önismereti tréning, vezetői tréning, értékesítési tréning, értékesítő képzés, mély belső átalakulás, core transformation, nlp coach, life coach, business coach

A futás (ki)okosít

 

Legalább két legyet is üt egy csapásra az, aki olyan testmozgási formákat választ, amelyek nagy kitartást igényelnek. A rendszeresen futók, kerékpározók és úszók nem csak fizikai kondíciójukat tartják karban, hanem agyuknak is kedveznek – állapítja meg egymással egybehangzóan több tanulmány.

 

futás

 

A Német Ideggyógyászati Társaság a napokban zajló éves közgyűlésén több nyilvánosságra hozott tanulmány is arról számol be, hogy a kerékpározás, a futás és az úszás nem csak fizikumunknak, hanem szellemi képességeinknek is jót tesz, sőt: csökkenti az Alzheimer-kór és a depresszió kialakulásának valószínűségét is.

A jótékony hatás a szakértők szerint annak köszönhető, hogy a rendszeres, edzésenként hosszabb ideig tartó testmozgás által csökken a vérnyomás.

Eddigi kutatások már bebizonyították, hogy a magas vérnyomás egyik következményeként csökken a szellemi teljesítőképesség, így a normális vérnyomás mellett agyi kapacitásunk sem szenved csorbát. Barbara Tettenborn, a St.Galleni Ideggyógyászati Klinika vezető orvosa megerősíti ezt: „tényleges összefüggés van a krónikusan magas vérnyomás és a szellemi képesség csökkenése között”, s arra az amerikai tanulmányra utal, amely elkészítésében 1800 idősebb new yorki lakos vett részt. A tengerentúli értekezés eredménye szerint azoknak az idősebb korúaknak, akik egészségesen táplálkoznak és rendszeresen mozognak, minimális esélyük van Alzheimer-kórban szenvedni azokkal szemben, akik e két intelmet figyelmen kívül hagyják.

A testmozgás mennyisége és annak egészségmegőrző hatása között egyenes arányosság tapasztalható: minél többet mozgunk, annál kisebb az egészségi kockázat. „A felnőttek esetében napi minimum 30 perc mozgás már elegendő, hogy az agyvérzés bekövetkeztének rizikóját 25 százalékkal csökkentsük” – hangsúlyozza Tettenborn, aki nem „vizet prédikál és bort iszik”, hiszen maga is edzett triatlonistának számít.

A nagy kitartást igénylő sportok űzése az agy mellett szívünket is karbantartja. Az amerikai „National Runner’s Health Study” elnevezésű tanulmány megállapítása szerint minden naponta lefutott kilométer 11 százalékkal csökkenti a szívinfarktus kockázatát.

Akik pedig napi nyolc, vagy több kilométert tesznek meg, akár hatvan százalékkal kisebb esélyük van az infarktusra, mint a napi két kilométert kocogóknak. A megállapítás komolyságát jelzi, hogy az értekezés elkészítésében összesen 40 ezer rendszeresen futó férfi és nő vett részt a több mint nyolc évnyi vizsgált időszakban.

 

forrás: fitforfun.de, fokuszbanano.hu

Minden vélemény számít!

Ezt olvasta már?


Mitől véd a napszemüveg? Hogyan válasszunk? Mire figyeljünk? A látszerész válaszolt 5 fontos kérdésünkre. Ha nyár, akkor fényvédelem, ha fényvédelem, akkor megfelelő ruházat, naptej és napszemüveg. Ez utóbbival kapcsolatban megkérdeztük ...