Varga Zoltán - NLP Life Coach; kommunikációs tréning, önismereti tréning, vezetői tréning, értékesítési tréning, értékesítő képzés, mély belső átalakulás, core transformation, nlp coach, life coach, business coach

10 gyors segítség érzelmi vészhelyzetekhez

Hiába ragyog odakint a nap, néha nagyon nehéz elhinni, hogy az élet szép. A legkisebb problémákat is hegyekként tornyosuló gondoknak látjuk, és a sötét felhőktől észre sem vesszük, hogy kikandikál a kék ég.

Fékezd meg a gondolataidat!

Elképesztő sebességgel képes az elménk a bolhából elefántot csinálni. A legkisebb probléma, egy kritika, egy megoldatlannak tűnő feladat egyik pillanatról a másikra hegyként tornyosuló akadállyá tud változni, ha nem tartod kordában a gondolataidat. Persze a bajokat nem lehet mellőzni, elbagatellizálni, de azt se hagyd, hogy a fantáziád kész horrort csináljon belőlük. Gondolj inkább arra, hogy semmi sem olyan rossz, mint amilyennek látszik. Ha nyugodt maradsz, könnyebben megtalálod a megoldást, mintha hagyod magadon eluralkodni a pánikot. Tehát csillapítsd le az elmédet, fékezd meg a csapongó gondolataidat, és higgadtan koncentrálj a probléma megoldására. Hidd el, hogy sikerülni fog!

 

Ne halogass!

Ha valamit meg kell tenned, felesleges húzni az időt, ess neki, vágj bele! Először is, mert jobb túlesni rajta! A problémák ritkán múlnak el maguktól, sőt, a halogatással csak azt érheted el, hogy egyre nagyobbak és kínzóak lesznek. Ráadásul ha nap mint nap elodázod a megoldást, rengeteg stresszt élsz át, míg ha gyorsan “nekiugrasz”, rengeteg felesleges feszültségtől kíméled meg magadat. A halogatás sokkal több energiát emészthet fel, mint a feladatokkal és gondokkal való foglalkozás. Végül, de nem utolsósorban ha sikerre viszel egy lehetetlennek tűnő küldetést, hatalmas erőt és önbizalmat ad a további kihívásokhoz, segít elhinni, hogy bármire képes vagy, és nincs előtted megoldhatatlan akadály.

 

Haladj ki lépésekkel!

Ha meg akarsz oldani valamit, ha el akarsz érni egy általad kitűzött célt, ha meg akarsz valósítani egy álmot, haladj kis lépésekben. A türelem és megfontoltság több okból is fontos. Anélkül, hogy egy pillanatra is levennéd a tekintetedet a célról, dőlj hátra, és tervezd meg a következő teendődet. Itt és most – ez lebegjen a szemed előtt, gyakran képzeld el, hogy már sikerült a projekt, de cselekedned a jelenben kell. Ha rohanvást állsz neki a célok és álmok megvalósításához, könnyen érhet csalódás, ha nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy tervezted, és esetleg idő előtt feladod. Ha azonban apránként, részekre bontva viszed véghez az áhított dolgot, azt is belekalkulálva, hogy néha vissza kell fordulnod, és más irányba indulnod, nem érhet kudarc.

 

Táncolj az esőben!

Átvitt értelemben és szó szerint is, érdemes néha táncra perdülnöd az esőben. A rossz idő nem akadálya a jó kedvnek, ezt ne felejtsd el. Ne engedd, hogy a külső tényezők vagy a problémák irányítsák a hangulataidat és az érzéseidet. Lehet akármilyen szürke az ég odakint – újfent átvitt értelemben és szó szerint is -, ha az optimizmusod töretlen. Ha csak várod, hogy kisüssön a nap, az nem javít sem a kedveden, sem a lehetőségeiden. Élvezd és használd azt, amid van, hiszen “az élet nem arról szól, hogy várjuk a vihar elvonulását, hanem arról, hogy megtanuljuk, hogyan kell táncolni az esőben.”

 

Szeresd a hibáidat!

Mindenki hibázik, mindenkinek vannak rossz tulajdonságai, sem te, sem senki nem tökéletes. Ezzel együtt kell élned, ezt el kell fogadnod, hiszen csak így tanulhatsz a ballépéseidből. És persze törekedj rá, hogy ne kövesd el újra és újra a rossz lépéseket, ne kövesd tovább a számodra rossz viselkedésmintákat. Akármilyen zavarba ejtő és kínos helyzetbe is kerültél a viselkedésed vagy egy tetted miatt, ne gondolj rá és magadra haraggal, hanem gyorsan találd ki, pontosan miben hibáztál, és hogyan kerüld el a csapdát legközelebb. Ennyire egyszerű az egész!

 

Javítsd az önbecsülésedet!

Én nem vagyok elég jó, nem vagyok elég ügyes, nem vagyok elég… a végtelenségig sorolhatnánk azokat a mondatokat, amelyekkel gyakran ostorozzuk magunkat. Pedig ezekkel nem segítesz magadon, csak a már megtépázott önbecsülésedet taposod tovább a sárba. Felejts is el most azonnal a negativitást, cseréld pozitív gondolkodásra. Jó vagy, ügyes vagy és okos, erre számtalan bizonyítékot találsz, ha keresel. Például készíts egy naplót vagy egy faliújságot, amelybe, amelyre azok a dolgok kerülnek, amelyeket sikerrel véghezvittél. Egy szép bizonyítvány, egy oklevél, egy dicséret, egy díj, egy motiváló fotó, mind-mind helyet érdemel benne vagy rajta. Így amikor elbizonytalanodsz magadat vagy a képességeidet illetően, pillants rá, lapozz bele, és máris tudod, hogy szuper vagy!

 

Nevess a problémáidon!

Igenis, a problémák viccesek. Ha nem a te gondjaid lennének, biztos te is kajánul megmosolyognád őket. Mi akadályoz meg abban, hogy a saját bajaidon is tudj nevetni? Minden rosszban van valami jó, minden tragédiának vannak komikus oldalai. És a megoldás is könnyebben jön, ha vidám, optimista és pozitív vagy, mint ha magad alá zuhansz teljesen. A nevetés a stressz egyik legjobb orvossága, a derűlátás meghosszabbítja az életet, ráadásul kacagni sokkal jobb, mint sírni.

 

Nyugodj meg – így csináld a gyakorlatban!

Ha már lüktet a halántékod, fáj a fejed, és majd’ kiugrik a szíved a stressztől, íme egy hasznos trükk, ami segíthet. Újra kitisztul a fejed, és tudsz majd világosan gondolkodni, ha lassan, mélyen belélegzel az orrodon át, miközben elszámolsz négyig. Tarts bent a levegőt, ne fújd ki azonnal, miközben szintén négyig számolsz. Újra 1-2-3-4 következik, de most lélegezz ki a számolás alatt, a résnyire nyitott ajkadon keresztül. Végül “üres” tüdővel ismét számolj négyig, ezzel ér véget egy sorozat. Ha olyan ideges vagy, hogy egy kör nem segített, lélegezz és számolj addig, amíg lelassul a szívverésed.

 

Játssz!

Ha egy lélegzetvételnyi időd sincs a munkád miatt, előbb-utóbb szembe találod magadat a burn out szindrómával, azaz a kiégéssel. Hogy a szabadidődet később ne a terapeutádnál töltsd, használd ki most okosan a munkaidőn túli óráidat. Például játssz! A játék ugyanis felszabadít, jókedvre derít, és egy pillanat alatt megfeledkezhetsz a gondjaidról. Teljesen mindegy, hogy tollasozol a legjobb barátnőddel, sakkozol a pároddal, vagy társasjátékozol a gyermekeiddel, a lényeg, hogy annak add át magadat, arra koncentrálj, amit éppen csinálsz. A szellemi, lelki és testi felszabadulás ráadásul a teljesítőképességedre is bámulatosan jó hatással lesz. Mulass jól!

 

Kezdd az elejéről!

Amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra! Mi mégis arra biztatunk, hogy ha minden igyekezeted ellenére nem haladsz egy feladatoddal, akkor hagyd úgy. Majd holnap újra nekilátsz. Ne felejtsd el, hogy az új nap, új kezdet is. Egy pihentető, nyugodt alvás után, stressz és feszültség nélkül valószínűleg sokkal könnyebben és gyorsabban túlesel a nehéznek látszó projekten. Ugyanígy, ha elrontottál valamit, másnap kijavíthatod, vagy újrakezdheted, mindezt tiszta fejjel, és friss gondolatokkal.

 

forrás: life.hu

Minden vélemény számít!

Ezt olvasta már?
sex1


A párkapcsolattól a legtöbben szerelmet, szexet, kalandot, házasságot, lelki békét vagy valami hasonlót várnak. Pedig két ember meghitt viszonya, szoros együttélése a legkomolyabb spirituális tanulási lehetőség lehet, ha megengedjük ...